YinYoga Spa

– rogivende og harmoniserende yoga

YinYoga Spa

– rogivende og harmoniserende yoga
Påmelding:

Velkommen til en deilig 90 minutters YinYoga Spa for å fylle på og gi deg selv den hvilen og restitusjonen du behøver for å bli klar til neste ukes gjøremål.

 

Yin og Yang

Vi finner det over alt i naturen som hvile/aktivitet, natt/dag, mørke/lys, trist/glad, fast/åpen. I våre moderne liv har vi mye aktivitet. Vi skal mye, det er mange gjøremål. Vi har fokus og er fremoverlent, løsningsorientert og holder det gående i våre familier, på jobben og skal få til en aktiv fritid. Alt dette er koblet til Yang – aktivitet.

Det er ikke alltid så lett å roe ned. Å finne hvile, nære oss selv og ta vare på oss selv. Men vi trenger det like my som å trene og å bli sterk. Systemet vårt trenger ro for både fysisk, psykisk og sjelelig helse ellers brenner vi oss ut. Vi trenger å få til en god balanse mellom aktivitet og hvile – Yang og Yin.

Yin yoga fokuserer på å roe ned, åpne opp kroppen, spenne av og strekke ut så vi får plass til oss selv, bokstavelig talt. Det gjelder plass i vårt eget liv, inne imellom alle gjøremålene, og å ta plass til oss selv i vårt indre. Yin yoga er ikke styrketrening, men du får strukket ut bindevev og muskler slik at det blir mer plass. Vi blir myke, får smidighet og balanse inn i kroppen, og mer plass til lungene og pusten. Vi roer ned tankespinnet.

Fokusområde

Hovedfokuset er området rundt hoftene og korsryggen. Kroppene våre har lange bindevevslinjer som går fra fot til issen. Disse bindevevslinjene er viktig å holde smidige. På den måten kan vi motvirke skader og smerter. Bindevevet er vårt aller største sensoriske organ og lagrer, ifølge yogafilosofien, mange fysiske og følelsesmessige spenninger. Yin yoga er bra mot kronisk stivhet og smerter i kroppen som hodepine, rygg- og leddsmerter. Om du føler deg trøtt og overstimulert, og har problemer med søvnen med mange tanker som svirrer er også dette en ypperlig praksis. Klassen er også perfekt om du har behov for å fylle på med energi eller føler deg stresset og sliter med angstsymptomer.

Om du trener hardt i annen sport er det faktisk veldig lurt med denne typen bindevevsstrekk. Du får bedre flyt og smidighet i kroppen så du kan yte bedre og motvirke skader i den sporten du utøver. Fint for blant annet fotballspillere, skiløpere og syklister.

 

NB! Husk å ta med egen matte, pledd, bolster og eventuelle puter så du kan støtte deg selv opp og slippe deg ned i avspenning og hvile i stillingene (matte og bolster kan kjøpes i resepsjonen).

Varmt velkommen, Yogalærer og Gongmester Karine

Flere tilbud

Meld deg på vårt nyhetsbrev
Få inspirasjon, tilbud og nyheter om våre yoga og pilates kurs, workshops, Gongbad, massasje / kroppsbehandlinger! Du kan melde deg av når som helst.

YogaHaven AS
© 2021 Yogahaven - Levert av Weinvent

Bli medlem

Få ubegrenset tilgang til alle klasser